Jakie są najważniejsze parametry przy wyborze casque PC?

2019-06-04

Wybór odpowiednich casque USB ma ogromne znaczenie dla komfortu i wydajności pracy konsultanta telefonicznego. Wyposażenie tego typu jest niezbędne w większości biur i call center, w których kontakt z klientem jest podstawą działania. Jakie parametry powinien posiadać idealny sprzęt tego typu, by spełnił wszystkie wymagania użytkowników oraz podniósł skuteczność ich pracy?


Jakość dźwięku, zapewniana przez casque USB https://www.axtelheadsets.com/fr/micro-casques/uc


Przy kontaktach telefonicznych z klientami najważniejsza jest jakość dźwięku połączenia. To od niej zależy, czy rozmówcy mogą dobrze się zrozumieć, co przekłada się na skuteczność danej konwersacji. Zakłócenia i szumy mogą spowodować niechęć odbiorcy do kontynuowania kontaktu i przedwczesne rozłączenie się, co zawsze jest wysoce niepożądane. Niezależnie, czy chodzi o kontakt działu sprzedaży, gwarancyjnego, reklamacyjnego czy innych jednostek obsługi klienta – jakość połączenia powinna być bardzo wysoka.


Casque USB, stanowiące podstawowe wyposażenie każdego konsultanta, mają znaczący wpływ na jakość dźwięku. Niskiej jakości sprzęt może znacznie utrudnić pracę, uniemożliwiając skuteczny marketing czy udzielenie klientowi niezbędnych informacji. Aby zwiększyć wydajność konsultanta, a także znacząco wpłynąć na jego komfort pracy, należy wybrać profesjonalne wyposażenie, korzystające z wielu dodatkowych opcji i nowoczesnych technologii.


Dla jakości dźwięku ogromne znaczenie ma m.in. aktywna redukcja szumów, czyli technologia, która odpowiada za zniwelowanie wpływu dźwięków otoczenia na jakość połączenia telefonicznego. Wyposaża się w nią mikrofony przy słuchawkach, dzięki czemu nie przekazują one szumów, powstałych na skutek hałasu panującego w otoczeniu użytkownika. W efekcie osoba po drugiej stronie linii słyszy wyłącznie wyraźny głos swojego rozmówcy, nie zakłócany przez np. dźwięki innych rozmów, prowadzonych w danym call center. Poprawia to jakość dźwięku, a także daje o wiele bardziej profesjonalny wydźwięk rozmowy, co przekłada się na lepszą opinię klientów o danej firmie. Obecnie w aktywną redukcję szumów wyposażona jest większość profesjonalnych casque PC.

Wiele modeli stosuje także bierną redukcję szumów, która ma wpływ na komfort i skupienie pracownika – polega ona na odpowiednim dopasowaniu słuchawek do kształtu głowy, dzięki czemu ściśle przylegają one do uszu, umożliwiając konsultantowi maksymalne odizolowanie się od otoczenia i skupienie się podczas pracy.


Dodatkowe wyposażenie, ułatwiające użytkowanie micro casque USB


Micro casque USB, przeznaczone dla biznesu, są także wyposażone w wiele dodatkowych funkcji, których nie posiadają zwykłe słuchawki. Poza mikrofonem na pałąku, często są wyposażone także w specjalny pilot, pozwalający na sterowanie najważniejszymi funkcjami podczas kontaktu telefonicznego – za pomocą przycisków można szybko sterować głośnością dźwięku, odbierać lub kończyć połączenia oraz wyciszać mikrofon. Niektóre modele posiadają także diodę zajętości, która informuje współpracowników o prowadzonej rozmowie, dzięki czemu nikt nie przeszkodzi konsultantowi w trakcie pracy.


Ergonomiczność sprzętu dla konsultanta


W call center lub biurach obsługi klienta z casque audio USB korzysta się niemal przez cały dzień pracy. Z tego względu musi to być wyposażenie ergonomiczne, zapewniające komfort pracownikom, a także dbające o ich słuch. W nowoczesnych urządzeniach od renomowanych producentów stosuje się wiele elementów, wpływających na wygodę i bezpieczeństwo użytkowania. Do najprostszych z nich zalicza się stosowanie lekkich, a przy tym wytrzymałych materiałów, dzięki czemu ogólna waga słuchawek jest bardzo niska i nie obciąża nadmiernie odcinka szyjnego kręgosłupa ani mięśni użytkownika. Na komfort wpływa także możliwość regulacji rozmiaru urządzenia, dzięki czemu jest dobrze dopasowane do głowy konsultanta. Bardzo ważną kwestią jest także ochrona słuchu przed nagłymi skokami natężenia dźwięku – w tym celu producenci stosują w sprzęcie specjalne technologie zabezpieczające.